رجوع به حدیث یا اهل حدیث؟


🔘 پاسخ به حدیثی که برای کمک نکردن به فلسطین استناد میشود!

در بین برخی، استناد به آیه و حدیث رایج است ولی این کار خطاست، دین اسلام همه را به تفقه دعوت میکند، پس ایرادی ندارد همه به قرآن و حدیث استناد کنند ولی به شرط اینکه پیش از استناد، علم آن را آموخته باشند پس وقتی مردم حتی اکثر طلاب درک تخصصی از ثقلین ندارند نباید خودشان به آیه و حدیث استناد کنند و باید نظر اهل فن را که ثقلین را بررسی کرده اند، معیار قرار دهند.

و‌اما بررسی حدیث؛ حدیث از اصل زید النرسی نقل شده و طریق علامه که در بحار به اصل ذکر شده طریق معتبری است، طرق دیگر هم حداقل طبق مبانی برخی بزرگان موثق است، میدونم نمیدونید اصل و طریق چیه، تفاوتش با سند چیه، واسه اون میگم شما نباید به حدیث مراجعه کنید بلکه باید به متخصص حدیث مراجعه کنید.

پس حدیث معتبر است؛ اینکه به ناصبی نباید ترحم کرد مختص این حدیث هم نیست، کلی روایت معتبر داریم که باید از ناصبی دوری کرد و هیچ ترحمی نکرد.

خب ناصبی کیست؟! برخی نصب را به معنای مطلق سنی گرفتند و برخی نصب را به معنای رایج گرفتند.

نصب به معنای اولی معارض دارد؛ به عنوان نمونه: سَأَلْتُهُ عَنْ صَدَقَةِ الْفِطْرَةِ أُعْطِيهَا غَيْرَ أَهْلِ وَلَايَتِي مِنْ فُقَرَاءِ جِيرَانِي قَالَ نَعَمْ.

نتیجه بررسی: به ناصبی نباید رحم و کمک کرد ولی کمک به سنی ها مطلوب است.

نکته: اولا ترحم به کودک معصوم، شیعه و سنی و ناصبی ندارد ثانیا عموم فلسطینی ها، سنی و محب اهلبیت(ع) هستند گرچه در بین آنها هم مثل همه جا شاید هم ناصبی هم ضد ایرانی باشد ولی بخاطر چند نفر،به مردم یک کشور پشت نمیکنند.
.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *