تشکر از محفل همراه یک نقد

✍️ الحمدلله برنامه محفل یکی از برنامه های موفق است و جا داره از همه ی عواملش تشکر کنیم که قبلا هم تشکر کردیم، فقط متاسفانه یک مطلب غلط توسط برادر عزیز و کارشناس محترم گفته شد که امیدوارم درهمان برنامه به طوری اصلاح شود تا پاس گل به بهائیت ندهیم، چون بنده بخاطر کار با براندازان با بهائیت هم درگیر بوده و هستم ، از این جزئیات اطلاع دارم و ظاهرا ایشان نمیداند چه خطای بزرگی انجام شده است و بعد از این بهائیت حرف ایشان را سند قرار میدهند.

📌متاسفانه ایشان در مورد انتقام سخت هم مطلب اشتباهی در رسانه ملی گفته بودند که ما نقد کردیم و بعدا لطف کردند و تماس گرفتند و مستنداتی از اقرار دشمنان فرستادیم که بارها انتقام سخت صورت گرفته ولی چون ما در رسانه تعطیل هستیم ، شما هم فکر میکنید انتقام سخت گرفته نشده است.

🔶بهائیت برای اینکه بگویند پیامبر اسلام آخرین پیامبر نیست، می‌گویند کلمه‌ی خاتَم (بفتح تاء) معنای ختم کننده ندارد؛ بلکه معنایش انگشتر و زیور است و کلمه‌ی خاتِم (بکسر تاء) به معنی مُهر کننده است و چون مُهر کردن علامت تصدیق است پس اگر در آیه ی مبارکه ، خاتَم را به فتح بخوانیم معنایش این است که پیغمبر اسلام زیور و زینت انبیاء است و اگر به کسر بخوانیم معنایش این است که نبی اکرم تصدیق کننده‌ی همه انبیا‌ی قبل است.

📌خب این حرف بهائیت توسط کارشناس برنامه ی محفل گفته شد و پاس گل عجیبی به بهائیت داده شد.

✅و اما پاسخ: به جای آن‌که به پندارهای واهی حضرات بهائی توجه کنیم برای دانستن معنای کلمات خاتَم و خاتِم به فرهنگ لغت المُنجِد نوشته ی لویس معلوف یسوعی رجوع می‌کنیم و در آنجا چنین می‌خوانیم: (الخاتَم و الخاتِم ج: خَواتِم و خُتُم: الخاتام – ما یُختَمُ بِه – عاقِبتُ کُلِّ شَیء – نِقرَةُ القَفا – اَقَلُّ وَضح ‌القَوائِم). یعنی: خاتَم و خاتِم که جمع آن خواتِم و خُتُم است معنایشان این است: مُهر – انگشتر – آنچه به او پایان داده می‌شود – فرجام هر چیز – گودی پشت – کوچک‌ترین سپیدی در پای چهارپایان.
در میان معانی بالا عبارت «ما یُختَم بِه» معنای عام و مفهوم کلی است و معانی دیگر، برخی از مصادیق این معنای کلی به شمار می‌روند؛ چنان که مهر و انگشتر را به این خاطر که پایان نامه ها به وسیله‌ی آنها مشخّص می‌شده، خاتَم می‌گویند و ما از انگشتر معنای زینت و زیور و از مهر معنای تصدیق درنمی‌یابیم و معلوم نیست حضرات از کجا این توجیهات سست و خنده‌‌آور را یافته‌اند.
🔶نکته ی دیگر آن که در این جا چند معنی برای لغت مورد نظر ما وجود دارد و چون هر یک از این معانی محتمل است لذا باید با توجه به قرائن مسلّمه،‌ عبارت را ترجمه کنیم و قطعی است که در ترجمه ی آیات قرآن، قرینه‌ای محکمتر از آیات دیگر قرآن و احادیث معصومین نمی‌توان یافت و با توجه به آن شواهدی که در متون دینی است ناچاریم در آیه ی مبارکه ، کلمه ی خاتم را (چه به کسر تاء و چه به فتح تاء) فرجام و پایان‌دهنده معنا کنیم.

✌️امیدوارم عزیزانی که در رسانه خصوص رسانه ی ملی سخن میگویند با دقت بیشتری مطالب را ارائه کنند تا ناخواسته پاس گل به دشمنان دین و انقلاب ندهیم. باز هم از ایشان و همه ی عوامل تشکر میکنیم. یاعلی…

👳‍♂ شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *