حس و حال اربعین! از تجربه تا فراموشی آن

میدونید چرا همین مردم وقتی از #اربعین برمیگردند دیگر این حس و حال والای انسانی را ندارند و همه چیز فراموش میشود؟!

چون ما سالها از اسلام گفتیم ولی در عمل به روش کفر عمل کردیم، از بانکداری تا پوشاک، از دکوراسیون خانه تا طبخ غذامون، از ویترین پاساژ ها تا محتوای فیلم، سریال و فضای مجازی کاری میکند که سریع حال و هوای اربعین تمام شود.

ما همه جا را با مظاهر غرب آلوده کردیم و بعد انتظار داریم در شهری که در و دیوار آن با سبک زندگی غربی تنظیم شده است، نسل جدید همینجوری به سمت سبک زندگی اسلامی برود؟! همین نسل وقتی در محیط سالم مثل فضای اربعین قراز میگیرد و دوستان سالمی میبیند اتوماتیک از سبک زندگی غربی و آلودگی ها دور میشود.

اگر دنبال تحول هستیم باید ریشه ها را درمان کنیم وگرنه شما در این سبک زندگی که بر ما حاکم است هزار استدلال هم برای احکام اسلامی مثل حجاب بیاری تهش طرف میگه باشه ولی من نمیتونم هم رنگ جماعت نباشم.

هرروز چند نفر بعد گفتگوی کوتاه اقرار میکنند حرف ما درست است ولی میگویند حاجی تو بگو من چجوری بین این همه آدم، متفاوت باشم. راست میگه چون اینکه تو بین همه متفاوت عمل کنی کار هرکسی نیست و رشد بالای انسانی میخواهد، من طلابی را میشناسم بعد ۱۰ الی ۲۰ سال طلبگی یه جاهایی نمیتونند بگویند طلبه ایم تا در امان باشند، وقتی طلبه اینگونه باشد از یک شخص ۱۵ ساله که هیچ‌آموزشی ندیده است نباید انتظار نداشته باشیم از همه متفاوت باشد و یک‌تنه علیه سبک‌زندگی غربی قیام کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *