🔶تحلیل های مختلفی از همستر تلگرام انجام میشود ولی به نظرم، مساله ی اصلی مغفول مانده است.

🔶🔷جوون ایرانی میداند اگر کاری هم گیرش بیاد و قیمت ها همین شکلی بماند، سالها طول میکشد تا یک آپارتمان ساده و ماشین معمولی بخرد و زندگی معمولی برای خودش بسازد، پس ترجیح میدهد گول بخورد تا شاید حداقل در ذهن خودش بتواند به آرزوهایش برسد.
این مساله مربوط به ایران هم نیست و خیلی جاهای دنیا هم داستان همینه.
نکته ی بعد اینکه اگر به افرادی که وارد تلگرام میشوند دقت کنید ، میفهمید این مساله به طیف خاصی هم مربوط نیست، مثل بورس که از طلبه تا شخص بی دین دچارش شدند، مثل صف گوشت ارزان که همه مدل آدمی را میبینی. چون نیازهای اولیه ی انسانها برای زندگی کردن مشترک است.
ما فقط یاد گرفتیم بگوییم نکن، ولی هیچ جایگزینی معرفی نمیکنیم، موسیقی گوش نده، باشه چیکار کنم؟ با گوشی بازی نکن. باشه چیکار کنم؟ با رفیقت بیرون نرو. باشه چیکار کنم؟ انسان است و نیاز به مسائل مختلف دارد، اگر زندگی حلال برایش مهیا نشود قطعا دچار حرام میشود.
بارها گفتم چرا ما یک بار برای بلوغ بچه هامون فکر نمیکنیم؟! بچه ای که 15 سالگی بالغ میشود و تا 30 سالگی مجرد است، این 15 سال را چیکار باید بکند؟ نسخه ای جز روزه گرفتن و سرکه خوردن به صورت عملی داریم؟ خب طبیعی است وقتی ما فقط نبایدهای دین رو در جامعه معرفی میکنیم ولی از بایدهای آن خجالت میکشیم، تهش جوان ایرانی همین میشود که درخانه ی همه ی خانواده ها با آن مواجه هستند.
حلال های خدا رو حرام کردیم ، راههای منطقی دین رو معرفی نکردیم، از تفریح حلال تا رابطه ی حلال در جامعه از بین رفته است بعد انتظار داریم ما بگوییم همستر فلان است و جوان هم بگه باشه چشم. نمیگوید و ترجیح میدهد گول بخورد چون هیچ برنامه ای برای او نداریم جز اینکه بگوییم نکن نکن نکن. یاعلی…

✔️ #شیخ_فرهاد

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 نظر

  • محمد دانایی

    سلام علیکم‌. پیشنهاد من اینکه شیخ فرهاد عزیز اصلاح را از هم صنفی های خودتون شروع کنید. مردم به شدت از شما روحانیون ناراحت و نا امید شدند. نقش شما در توسعه کشور چیه؟ چه شاخصی رو شما جابجا می کنید؟ لطفا با حذف روحانیون ناکارآمد و فاسد اول اعتماد مردم رو به خودتون برگردانید تا حرف هاتون در مردم اثرگذار باشه. بطور مثال در موضوع تخلف آقای صدیقی شما چه موضع و پیگیری در مجازات ایشان داشتید؟

    1403-05-04 در 23:22
  • سارا نجفلو

    سلام علیکم
    شیخ بزرگوار ،من دنبال کننده کانال ها و صفحات شما هستم.مطلب تون را قبول دارم،و انتظار دارم قدم اول را امثال شما بردارید ،مثل اتمام مطالبتون یاعلی بگید و شروع کنید،شما،حسین دارابی،حمید کثیری،رایفی پور،و…

    1403-05-04 در 08:40
  • علی

    سلام
    سال 68 و در سن بیست سالگی در کتابی از مرحوم شریعتی هم این مطلب را خواندم اما در طول این سالها خود بنده کمتر دیده ام در رسانه ای عمومی راه حل این مشکل را ارائه داده باشند. (البته در برخی مدارس دینی توجهات و توصیه هایی دیده ام اما.. خیلی محدود)
    بله ما مقصر ! اما خوبست حضرتعالی بدون جنجالی که صرفا باعث هدفگیری اصل دین شود و پاس گل دادن به کسانی باشد که در این وانفسای دین هراسی دنبال بهانه برای حذف دین و مذهب از زندگی دیگران یا خود هستند…
    با کمک گرفتن ازعلما و افراد متخصص و در راه استخراج و تهیه و تبیین روشهای درست و عملی رفع این معضل و ترویج آن در سطح مسئولین فرهنگی و نهادهای تربیتی و والدین دغدقه مند تلاش فرمایید.
    توفیقات شما را آرزومندم.

    1403-05-02 در 06:12
  • مجید

    سلام حاج آقا
    کاش ده تا مثل شما تو این مملکت داشتیم
    ای کاش…….

    1403-04-17 در 17:24