کیش و مات رهبری!

مرحوم آیت الله حائری می فرمود: در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمی‌کشند؛ ماتش می‌کنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است. اجانب دنبال این نیستند که رهبرما را ترور کنند، دنبال این هستند که ماتش کنند؛ انفعال در او ایجاد کنند؛ درصدد این هستند که حرفش اثر نکند. فرمانش اثر نکند. یعنی راه‌های حرکت او را ببندند. جلوی تحرکش را ببندند. از هر راهی برود، کیش بشود، از هر نقطه‌ای بخواهد حرکت کند، راه‌ها را بر او ببندند. آن‌ها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود، اما واقع نشود!

این «کیش» شدن است؛ اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم، کار به اینجا بکشد.

خب اینکه مخالفین حرف رهبری را گوش نکنند طبیعی است ولی اینکه یک‌عده سوپر انقلابی به اسم انقلابیگری هر روز خلاف سخنان رهبری عمل کنند قطعا تضعیف مقام رهبری و مصداق سخنان آیت الله حائری است.

برخی سخنان رهبری را در مورد شورای نگهبان مرور میکنیم تا بدانیم چقدر ما تابع سخنان ایشان هستیم. از همین الان عده ای انقلابی از توییتر تا ایتا شروع کردند که شورای نگهبان اگر فلانی را تایید کند ، بی بصیرت است و…


سخنان آقا را مرور کنیم:

شورای محترم نگهبان مورد اعتماد کامل ماست.

میتوان گفت که شورای نگهبان، ارگان تقریباً مقدسی است؛ زیرا بر اساس تقوا بنا شده است. کسی را که آن‌جا میگذارند، باید مجتهد و عادل باشد. آیا شهادت امام بر اجتهاد و عدالت یک نفر، کافی نیست؟ امام وقتی کسی را در آن‌جا گذاشتند، یعنی این شخص مجتهد و عادل است.

این‌که بعضی بایستند، این‌جا و آن‌جا به شورای نگهبان بد بگویند، کار خلافی کرده‌اند. ما نمیتوانیم بنشینیم تماشا کنیم که رسمیترین و اطمینان‌بخش‌ترین و مورد اعتمادترین دستگاههای نظام جمهوری اسلامی، به خاطر این‌که یک نفر عصبانی است – به‌حق یا به‌ناحق – مورد اهانت قرار بگیرد.

اگر خدای نکرده روزی شورای نگهبان تضعیف بشود -چه تضعیف حیثیتی، و چه تضعیف هویتی و درونی- مطمئناً ضربه‌ی جبران‌ناپذیری به انقلاب خواهد خورد. این نقطه که نمایشگر صحت و اتقان تصمیم‌گیری در نظام اسلامی است، تأثیر فوق‌العاده و تعیین‌کننده‌یی در حرکت نظام دارد و جز با اخلاص و استمداد از پروردگار و طلب هدایت از او، هیچ کار نمیشود کرد.

شورای نگهبان در حرف و اقدام و كار خودش، امین و موتمن است و همه موظفند كه به چشم امین به آن نگاه كنند.

شورای نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه و ارگانی است كه انقلاب به نظام كشور بخشیده است.

شورای نگهبان، با امانت کامل، برطبق‌آن ضوابط قانونی، کسانی را در فهرست قبول‌شدگان امتحان اجتهاد میگذارد و کسانی را خارج میکند.

آقایان شورای نگهبان، بدیهی است که محکمتر از آن هستند که تحلیلات یا تبلیغات دشمن اثری در آنها بگذارد.

نکته‌ی دیگر، حفظ احترام و آبروی اشخاص است. اگر کسانی در پرونده‌هایشان مشکلی دیده شد که بنا شد به مجلس نروند، مشکل آنها بازگو و پخش نگردد و هتک حرمت آنها نشود. البته ممکن است بعضی کسان بگویند فلان کس را که رد کرده‌اید، باید علّت آن را صریحاً بگویید. اگر مطلَبی گفتنی است، اشکالی ندارد آن را بگویید؛ اما اگر مطلَبی ناگفتنی است، نباید آبروی اشخاص با این حرفها برود و بیان شود. چون به ما این‌طور گفته‌اند و فشار آورده‌اند، پس ما آبروی این آدمها را ببریم؛ نه. در اسلام حرمت مؤمن خیلی اهمیت دارد و نباید هتک حرمت شود.

هیچ کس در صحنه انتخابات وارد نمیشود، مگر این که شورای نگهبان صلاحیّت او را اعلام کند. بنابراین، کسانی که وارد صحنه انتخابات میشوند، اشخاصی هستند که شورای نگهبان پای اسم آنها را امضا کرده و اعلام صلاحیّت نموده است.

✍️ شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *