سه شنبه های مهدوی

داستان حضرت ادریس (ع)

گفتیم که دعا برای فرج امام زمان، توی کارهامون فرج و گشایش میاره و تاثیر زیادی توی زندگی ما داره ولی اگر دعا نکنیم فرج و گشایشی نیست و کار به منتهای خودش می رسه.

یکی از اقوامی که میتونن توی این زمینه الگوی ما باشند قوم حضرت
ادریس هست.

داستان حضرت ادریس مفصله ولی یه نکته ای برای من مهم بود که گفتم براتون بگم. حضرت ادریس بنا به آزاری که از قومش دیده بود آنها را نفرین کرد و از شهر رفت. طوری که مردم ۲۰ سال رنگ باران رو ندیدند و دچار قحطی شدیدی شدند.


✅مردم دیدند چاره ای ندارند و دورهم جمع شدند گفتند که این به خاطر نفرین حضرت ادریس هست. خبری هم از حضرت ادریس نبود و به اصطلاح غیبت کرده بود. رو به درگاه خدا آوردند و شروع کردند به دعا کردن و استغفار و توبه. جالبه تعبیرهای روایات ما. بر خاک ها نشستند و لباسهای کهنه پوشیدند و بر سر خود خاک می ریختند و گریه و زاری و توبه کردند. تا اینکه با عنایت خداوند و بازگشت حضرت ادریس، باران بارید و قحطی برطرف شد.

عزیزای دل! ما در وضعیت خوبی نیستیم که بخوایم تعلل کنیم و بیکار بشینیم. بالاخره باید یه کاری کنیم که خداوند یه گوشه چشمی به ما داشته باشه و فرج نزدیک بشه.

ما هم بیایم توی خلوت یا جمع های خودمون توبه و گریه و زاری برای فرج امام زمانمان بکنیم که رحمت خدا شامل حالمون بشه.

یعنی فقط دعا کنیم؟ نه یکی از کارها دعاست وگرنه امام زمان (عج) درنامه ای به شیخ مفید میفرمایند : سعی کنید اعمال شما (شیعیان) طوری باشد که شما را به ما نزدیک سازد و از گناهانی که موجب نارضایتی ما را فراهم نماید بترسید و دوری کنید.

🌟امرقیام ما با اجازه خداوند به طور ناگهانی انجام خواهد شد و دیگر در آن هنگام توبه فایده‌ای ندارد و سودی نبخشد.

✅عدم التزام به دستورات ما ، موجب می‌شود که بدون توبه از دنیا بروند و دیگر ندامت و پشیمانی نفعی نخواهد داشت.

✍️ شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *