از سوپر انقلابی گری تا کنایه به رهبری!


👳‍♂ایشون طلبه اهل کشور انگلستان است؛ چند روز قبل یک طلبه دانمارکی را هم در کانال گذاشتیم. (https://eitaa.com/sheikh_farhad_fathi/16111)

🎥 طلاب عزیز این کلیپ را ببییند تا کمی باهم حرف بزنیم.

📌 برخی از دوستان اهل علم درخواست کردند نقدی در مورد مطالب اخیر یک از فضلای حوزه بنویسم، چون مطالب ایشان را برخی طلاب دنبال میکنند و مطالبش بین مردم منتشر نشده است به این علت اسم ایشان را ذکر نمی کنم و چون رسانه ای مخصوص مطالب حوزوی هم ندارم، باید از همین تریبون چند خطی در مورد مطالب ایشان بنویسیم.

🔺مخاطب این مطلب حوزوی ها هستند و شاید مردم عادی متوجه برخی مطالب نشوند ولی چون برخی حوزوی ها درگیر شده اند و سوال کردند باید این مطالب را از کانال منتشر کنم تا دست همه طلاب برسد.

🔰 خب اگر انقلاب نمیشد طبق برخی تحلیل ها یا ایران تجزیه میشد و تشیع از بین میرفت، دلیلش هم روشن است، ۷ منطقه مهم از بحرین تا آرارات در زمان پهلوی از ایران جدا شدند و آن حکومت اگر ادامه پیدا میکرد امروز ایرانستان داشتیم به جای ایران، تشیع هم در ایران منزوی میشد چون شاه با شروع جشن های ۲۵۰۰ ساله درصدد از بین بردن ریشه تشیع در ایران بود که امام این را به درستی فهمید و در گفتگوی با آیت الله حکیم هم هشدار دادند، یا اگر این دو اتفاق نمیفتاد امروز ایران یک کشوری مثل افغانستان و عراق و مصر یا نهایتا ترکیه بود که مردم ایران از مردم هر ۴ این کشورها وضعیت بهتری دارند.

✌️ با تمام مشکلاتی که وجود داره هم وضعیت رفاه نوع مردم ما از مردم این کشورها بهتر است، هم وضعیت فرهنگی، هم در هیچکدام از این کشورها ده ها کار تمدنی مثل ترییت طلاب خارجی وجود ندارد


هیچکدام از این کشورها مثل ایران پای جبهه مقاومت ایستادگی نکرد، ایران بود که از فلسطین دم زد و پای او ایستاد و امروز همه دیدید که دنیا چگونه پشت فلسطین و از اسرائیل بیزار هستند، اگر انقلاب ایران نبود و پهلوی رفاقتش را با اسرائیل ادامه میداد امروز چیزی به نام جبهه مقاومت و فلسطین نداشتیم.

حالا یک طلبه ای که تا دیروز در حوزه دم از رهبری و تحول در راستای منویات رهبری میزد و او را امام خامنه ای خطاب میکرد و قائل بود ما باید روی اطاعت فقیه کار کنیم نه ادله ولایت فقیه و میگفت اگر رهبری اعلام کرد امروز عید فطر است مراجع دیگر باید تبعیت کنند با اینکه مبنای آنها چشم سر است نه چشم‌مسلح و موارد اینچنینی که از آن ور بوم افتادن بود، دیگر به امام خمینی هم امام نمیگوید و او را آقای خمینی یا آیت الله خمینی خطاب میکند و با کنایه میگوید، وقتی رهبری این همه مشکل را میبیند چجوری از قله حرف میزنید؟ کدام قله وقتی همه جا شکست خورده ایم!

🔰جواب این است که ایشان معنای قله را نفهمیده است، یا این فرمون همه انبیا و امامان هم شکست خوردند چون نهایتا اکثر مردم به آنها ایمان نیاوردند و وقتی شهید شدند هم آب از آب تکون نخورد و بدنه ی مردمی گلایه نکردند، مشکلات فقر و … را هم نتونستند ریشه کن کنند، برنامه مشخصی هم برای حکومتداری نداشتند و همنیجوری وارد معرکه شدند مگر اینکه فقط بگویند خب آنها معصوم بودند. خب کارگزاران حضرت که‌ معصوم نبودند، مالک اشتر که معصوم نبود، وکلای امام کاظم (ع) که‌ پول ها را بالا کشیدند و امامت امام رضا را منکر شدند که معصوم‌ نبودند ولی چون ما در نگاه کلی حکومت معصوم را قبول داریم از این نواقص چشم‌ پوشی میکنیم وگرنه نقدهای شما برای ناکارامدی را برای کارگزاران حضرت هم میشود وارد کرد ولی چون حجت میدانیم آنجا چیزی نمیگوییم، طبق مبنای ولایت مطلقه فقیه هم که کثیری از علما قبول دارند هم حکومت فقیه با تمام مشکلاتش حجت است نه اینکه اگر گل و بلبل باشد حجیت پیدا کند.

🔰و‌اما قله؛ آیا قله ای بالاتر از تحول دنیا به نفع جبهه مقاومت سراغ دارید؟ آیا قله ای بالاتر این سراغ دارید که همه ابرقدرت ها جمع میشوند و نمیتوانند با یک طلبه به نام سیدعلی خامنه ای مقابله کنند؟! آیا قله ای بالاتر از این سراغ دارید که یک گروه کوچک به نام حماس که از دل انقلاب خمینی تاسیس شده است، اسرائیلی که بزرگترین قدرت ها پشت اوست را زمین گیر و مجبور به آتش بس میکند؟ آیا قله بالاتر از اینکه پیشرفت های ۴۴ ساله ایران در عرصه های مختلف از ورزش تا علم و حتی رفاه مردم چندین برابر ۲۵۰۰ سال تاریخ پادشاهی ایران است؟! آیا قله ای بالاتر از این سراغ دارید که یک طلبه ای که پوست و گوشت و استخوانش از شهریه رهبری است اینگونه آزادانه در دل قم به او انتقاد میکند؟! آیا قله بالاتر از اینکه منتقدینی که در زمان پهلوی با تعرض به شاه سر به نیست میشدن الان حقوق چندده میلیونی از بیت المال میگیرند و اول و آخر نظام را نقد میکنند؟ آیا قله ای بالاتر از اینکه آزادی بیان سلبریتی های ما از فرانسه ای که مهد آزادی است هم بیشتر است؟ آیا قله ای بالاتر از اینکه از ۱۳۰ کشور دنیا هزاران طلبه در قم به عشق مکتب خمینی مشغول طلبگی هستند و ایام تبلیغی در کشورهای مختلف مشغول تبلیغ میشوند؟

🔰خب چه اتفاقی افتاده است؟ ما مشکل نداریم؟ چرا تا دلت بخواد مشکل در این کشور است، تا دلت بخواد کارشکنی و دلخوری داریم ولی بی انصاف هم نیستیم که بگوییم اگر انقلاب نمیشد الان وضعیت بهتر بود.

🔰متاسفانه ذهن نخبگان ما هم تسخیر رسانه شده است و هنوز تازه فهمیدند که امام بین علما مخالفینی داشته است. این را که هر طلبه ای میداند مخالفین امام چه کسانی بودند، ولی امام موافقینی هم داشت، گرچه موافقت و مخالفت علما هیچ دلیل شرعی برای درست یا غلط بودن حرکت امام نیست و امام ادله متقن شرعی برای حرکتش داشت گرچه یک عالم دیگر مثل مسائل علمی دیگر این ادله را متفن نداند و اختلاف نظر داشته باشند.

پس قله مشخص است، خصوص بعد طوفان الاقصی همه فهمیدند قله ای که اخیرا رهبری فرمودند کجا است.

🔰بنده هم تمام مطالب آن زمان ایشان را خط به خط خواندم و نقد داشتم هم مطالب الانش را، و برایم عجیب است طلبه باهوشی مثل ایشان که هنوز هم ظاهرا دغدغه ی دین و انقلاب دارد چگونه دچار این همه اشتباه شده است و چرا الان این مسائل بدیهی را فهمیده است.

به نظرم علتش یک چیز است، با اینکه ایشان را انسان شجاع و متدینی میدانم ولی نظرات همه ی ما تحت تاثیر عوامل مختلف هست و اگر خودمان را مدیریت نکنیم به مخالفت با حوزه و نظام و حتی دین منجر میشود چون متاسفانه همچنانکه ایشان به درستی میگوید بخشی از حوزه و ارگان های مختلف ما دچار آدم های متملق شدند و اگر کسی منتقد دلسوز باشد او را از دایره خودشان خارج میکنند و من احساس میکنم بخاطر بی مهری هایی که به ایشان شده است ناخودآگاه به این وضعیت دچار شده اند، چون خود ما هم کم و بیش دچار این بی مهری ها هستیم و کاملا درک میکنم انسان کم بیاره ولی حق نمیدم چون به ما بی مهری میشود با نظام و رهبری تسویه حساب کنیم‌. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا. یاعلی…

📌کانال شیخ فرهاد فتحی📌

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫13 نظر

  • علی

    سلام دیدگاهتان درباره(در نزدیکی قله) را خواندم دیدگاه دیگری‌نیز در این زمینه وجود دارد که خواندش مفید است لطفا کتاب صعود چهل ساله ۲ اثر آقای راجی را بخوانید

    1403-06-04 در 15:43
  • محمد

    مقام معظم رهبری در مورد قله به این نکته اشاره میکنه: «باید با اراده حرکت کرد، باید با تصمیم حرکت کرد. جاذبه‌ها برای زاویه ایجاد کردن از این صراط مستقیم کم نیست. همیشه این زاویه‌ها بوده، و امروز بیشتر از همیشه است. اراده‌ی قوی لازم است تا در مقابل این جاذبه‌های شیطانی بتوانید مقاومت کنید. اگر مقاومت کردید، آن وقت قلّه را فتح خواهید کرد؛ و به قلّه‌ی حاکمیّت دین خدا، حاکمیّت حق، حاکمیّت عدل، به قلّه‌ی رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت از تکامل انسان و کمال بشری باشد خواهید رسید؛ کاری که از بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفته. این کار، کار شما است»

    این گزارش رو از مشرق دیدم به نظرم نکات خوبی داره:
    آیا واقعا نزدیک قله‌ایم؟
    در ایامی که مسلمانان در حال کندن خندق، منتظر لشگر چندین هزار نفری کفار بودند، سنگی بزرگ بر سر راه‌شان پیدا شد که امکان شکستن آن نبود. به پیامبر (ص) که خبر دادند، ایشان شخصا کلنگ را به دست گرفته و بر آن سنگ بزرگ زدند. از ضربه، برقی جهید. رسول الله (ص) فرمودند «حیره و قصرهای پادشاهان ایران را دیدم و جبرئیل به من خبر داد که امّت من بر آنها پیروز می‌شود». دوباره ضربه زدند و مجدد برقی زده شد و فرمودند: «قصرهای سرخ فام شام و روم نمایان گشت، جبرئیل به من بشارت داد که بر آنها نیز پیروز می‌شود».

    برای فهم عجیب بودن این جملات در آن لحظه‌ی تاریخی باید کمی شرایط را مرور کنیم. وقتی این جملات از زبان مقدس رسول خدا (ص) جاری شد، سنگی به شکم ایشان بود تا از شدت گرسنگی‌شان بکاهد. جیره‌ی غذایی سربازان اسلام برای هر دو نفر، یک خرما در روز بود. به ازای هر مسلمان، سه جنجگوی کافر در راه بودند تا ریشه‌ی اسلام را بکنند. برخی منابع این نسبت را تا هشت کافر در مقابل یک مسلمان نوشته‌اند. اینها وضعیت مسلمین در شبه جزیره عرب بود. جایی که اساسا برای امپراطوری‌های ایران و روم بی‌ارزش بود؛ هم از لحاظ سرزمین و هم از لحاظ جمعیت. آن دو ابرقدرت زمانه، آنقدر بزرگ بودند که فقط خودشان هماورد یکدیگر بودند. تهدید آنها از داخل شبه جزیره مثل این بود که کشوری از آفریقای امروز، ابرقدرت‌های نظامی جهانی را تهدید کند. تهدیدی که هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ فناوری و امکانات اساسا غیرمنطقی بود.

    آنجا و در لحظه‌ی بیان آن جملات، منافقین لب به تمسخر پیامبر (ص) باز کردند. شاید برخی گفته باشند که به ما نگاه کن؛ از گرسنگی در حال مرگیم و برای کشتن هرکدام‌مان سه جنگجو در راه هستند و تو ما را به فتح سرزمین ابرقدرت‌ها و نه یکی که هردویشان، وعده می‌دهی؟ خداوند هم آیه‌ی 26 و 27 آل عمران را در حمایت از رسولش نازل کرد که می‌گفت خدا مالک حکومت‌هاست و به هر کسی بخواهد می‌دهد. البته تاریخ به ما می‌گوید که چگونه صحنه تغییر کرد و آن ضعف ظاهری به قوت تبدیل شد.

    جمهوری اسلامی در لحظه‌ی کنونی با آن وضعیت فاصله‌ای بسیار شگرف دارد. دوران فشار، جنگ و درگیری خارجی گذشته و اسلام در عزت است. اما مشکلات اقتصادی به ویژه در پنج سال اخیر بر سر مردم فرود آمده. در صحنه بین‌الملل هم پروژه انزوای ایران اسلامی شکست خورده اما کارهای بیشتری لازم است. ما بحمدلله از دوران جنگ احزاب گذر کردیم اما باید تلاش کنیم که به دوران بعدی یعنی فتح‌های بزرگ دست یابیم.

    اگر نگاه‌مان را به بالا ببریم و این چهل ساله را به مثابه‌ی یک فصل از زندگی اجتماعی ایرانیان ببینیم متوجه می‌شویم که مسیری شگرف پیموده شده. نقاط متعددی از ضعف داخلی و نزاع خارجی گذر شده و حالا اینجا در این نقطه‌ی خاص ایستادیم. ما به واسطه‌ی ادعایمان برای تمدن سازی، همیشه در پیچ تاریخی هستیم چون داریم دست فرمان جهان را از بی‌خدایی یا حداقل تغافل خدا به سمت توحید می‌چرخانیم.

    قطعا جمله‌ی «نزدیک قله‌ایم» را باید با همین نگاه از بالا تفسیر کنیم. جمله‌ای که خبر است و نه تحلیل. همانطور که «شنیده شدن صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم» خبر بود و به حقیقت پیوست. مهم راهبردی است که همراه با این خبر به ما داده شده. نباید خسته و ناامید شویم. ناامیدی راهبرد اصلی دشمن برای همه‌ی ماست. چه حزب الهی باشیم و چه غیر حزب الهی. مهم دیدن قله است که خود را نمایان ساخته؛ آنهم در میان این همه غبار از مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی؛ قله نزدیک است نباید خسته شویم.

    1402-09-29 در 19:40
  • مهدی

    این انحصار گرایی در تبیین مصادیق و معیارهای ارزشمندی و مطلوب و نامطلوب و نادیده گرفتن سایر دیدگاه ها و رویکرد ها هست که آزار دهنده میشه . مواردی که گفتید شاید از نظر یک طلبه ولایی امتیاز و پیشرفتی تحسین برانگیز محسوب بشه و به اصطلاح حرکت به سمت قله به شمار بیاد ولی از نظر بسیاری از مردم که در جناح و سمت شما نایستادن انحراف از مسیر اصلی، یه فریب بزرگ و یه شکست بزرگتر به نظر میرسه . تا اونجایی که من خوندم و از افرادی که در انقلاب شرکت داشتن پرسیدم مردم برای تحقق عدالت اجتماعی ، کاهش شکاف طبقاتی ، اقتصادی و معیشتی ، رفاه ، برابری ، آزادی انتخاب و اندیشه و بیان و شیوه های مختلف زندگی و نظایر اون انقلاب کردن و فکر می کردن در سایه مذهب و با قیادت رهبران مذهبی انقلاب می تونن به اونها دست پیدا کنن چرا که خیری از متجددین و منورالفکرها بخصوص بعد از انقلاب مشروطه ندیده بودن و در مدت کوتاهی استبداد و سرکوب و بی عدالتی باز تولید شده بود و این بار به نام مذهب می خواستن از ظلم و فقر و فلاکت و تبعیض نجات پیدا کنن .زهی خیال باطل . هنوز هم در روی همون پاشنه می چرخه ، هنوز هم یک نفر به همراه زیردستانش برای همه تصمیم می گیره ، هنوز هم صدای مخالف شنیده نمیشه ،با فیلترهای مختلف تو در تو اجازه گزینش و عرض اندام به نمایندگان واقعی مردم در آوردگاه های سیاسی و مدیریتی کشور داده نمیشه و بر خلاف نظر شما استخوان ها زیر فشار فقر و تبعیض و ظلم و بی کفایتی و بی عرضگی داره خرد میشه و هر صدای اعتراض و درخواست تغییر هم که از گلوی معلم و کارگر و دانشجو و این رعیت فضول خارج بشه توسط قدرت حاکم در نطفه خفه میشه. همه طلبه نیستن تو این مملکت استاد گرامی . ما بر خلاف شما به سمت قله حرکت نمی کنیم داریم به ته دره سقوط می کنیم ….

    1402-09-25 در 22:46
    • محمد مهدی

      سلام شیخ کمتر کسی دیدم مثل شما که این جور تبیین کنه واقعا می‌دونم کار سختیه خدا اجرتون بده انشالله موفق باشید علی کوچولو هم سلام برسون🌹❤️

      1402-09-25 در 23:36
  • سعید بقایی بارجینی

    اللهم عجل لولیک الفرج
    شیخ فرهاد عزیزم ،در پناه مولایمان حضرت حجت ، پایدار باشید .
    خداوند شما را از شر بلایای انسی و جنی محفوظ دارد .
    من یک کارگر ساده هستم و امام زمانم رو دوست دارم هر چند در اجرای فرامین الهی قصور دارم ولی به برکت روشنگری‌های شما ان‌شاءالله سختی‌های زمانه ، قلب مرا از محبت حضرت واندارد.

    1402-09-25 در 12:16
  • یک ممد

    حاجی کانال مخصوص طلاب بزن.
    من با نصف سن شما در پب اش هستم
    به خدا حیفه.
    داخلی به داخلی هم ارزونه هم کاربردی
    به خدا ما و طلاب هم نیاز داریم به این ارتباطات مخصوص.
    یاعلی

    1402-09-25 در 04:32
  • یک ممد

    با سلام و تشکر
    لطفا ابن قیمت هاز متن تون رو بیشتر توضیح بدهید و واضح تر:

    نگاه کلی حکومت معصوم را قبول داریم از این نواقص چشم‌ پوشی میکنیم وگرنه نقدهای شما برای ناکارامدی را برای کارگزاران حضرت هم میشود وارد کرد ولی چون حجت میدانیم آنجا چیزی نمیگوییم، طبق مبنای ولایت مطلقه فقیه هم که کثیری از علما قبول دارند هم حکومت فقیه با تمام مشکلاتش حجت است نه اینکه اگر گل و بلبل باشد حجیت پیدا کند.

    آیا قله ای بالاتر از این سراغ دارید که یک طلبه ای که پوست و گوشت و استخوانش از شهریه رهبری است اینگونه آزادانه در دل قم به او انتقاد میکند؟! آیا قله بالاتر

    ؟ آیا قله ای بالاتر از اینکه از ۱۳۰ کشور دنیا هزاران طلبه در قم به عشق مکتب خمینی مشغول طلبگی هستند و ایام تبلیغی در کشورهای مختلف مشغول تبلیغ میشوند

    1402-09-25 در 04:30
  • علی احمدی

    با سلام
    دوره و زمانه فتنه و فتنه گری است . خداوند رحمان به همه ما بصیرت کامل و اخلاص و عمل صالح و توفیق جهاد و شهادت در راهش را عنایت نماید .
    آقا شیخ فرهاد عزیز ، پاداش تلاش هایتان در راه حق و حقیقت با حضرت حق باد. خداوند حافظ و نگه دارتان .

    1402-09-24 در 23:41
  • مهدی

    پهلوی که این همه در واگذاری و جدایی بخش هایی از خاک ایران هبچ مخالفتی نکرد پس چرا با جدایی آذربایجان مخالف نمود و عاملانش هم بشدت سرکوب کرد؟!؟

    1402-09-24 در 23:22
    • سید

      شاید به این علت بوده که در جداطلبی آذربایجان بحث نفوذ کمونیست بوده که غرب هم قاعدتا به شدت مخالفت می کرده،یااینکه با جداشدن قسمت بزرگی از کشور،دیگه آبرو وحیثیتی برای حکومت نمی ماند و دوام رژیم با چالش مواجهه می شد.

      1402-09-25 در 16:22
  • عقیله

    عرض سلام و ارادت
    یه چیز رو صادقانه و خواهرانه بگم، همونقدری که برا عاقبت خودم نگرانم از عاقبت شما هم نگرانم، واقعا تو شرایط سختی قرار دارید ولی خواهشا این پیام من رو حک کنید روی قلبتون هر روز مرورش کنید… بنظر بنده شما جزء ۳۱۳ یار حضرت مهدی عجل الله فرجه هستید و شیاطین رجیم انسی و جنی، بدجوری روی شما زوم کردن که نذارن عاقبت بخیر بشید، به دستان مبارک امام زمان میسپارمتون… الهی که حکومت جانبخش حضرت رو درک کنید بعد ۱۲۰ سال شهادت نصیبتون بشه، قول بدید در عوض این دعای خیرم، هم برام از خدا شهادت بخواید، هم قیامت بنده رو هم شفاعت کنید…
    یه جمله هم خطاب به مخالفینتون بگم که، واقعا برام سواله که چطور پاکی و حق‌طلبی رو توو چشمای شما نمیبینن، نگاهتون دااااد میزنه که جزء حق و حلال، چیز دیگری رو نمییخواااایییید ببینید…
    چشم حق بین بجز از حق نتواند دیدن
    باطل اندر نظر مردمِ باطل بین است
    خیلی به علم و عملتون غبطه میخورم، چشم بد ازتون دور باشه الهی
    در پناه مولا باشید… یا علی

    1402-09-24 در 18:07
    • فرهاد

      لطفا خیلی تند نرید
      درسته که شیخ کارش درسته ولی دیگه ایشون رو به عنوان یکی از ۳۱۳ تا دیدن هم غلو هست. شیخ با همه عل و نقاط قوتش، توی بعضی مسائل مثل جنگ جمعیت و فرزندآوری اشراف و تسلط کامل روی موضوعات نداره و متاسفانه دچار خطا و اشتباه شده و میشه. پس لطفا به اندازه از کسی دفاع یا نقد کنیم ممنون

      1402-09-28 در 17:07
  • نعیمه

    طلبه نیستم ولی بجا بود. سپاس از یادآوری ها و توصیه به حق و صبر شما.
    عاقبت بخیر باشیم

    1402-09-13 در 00:12