بیانات رهبری در مورد شورای نگهبان!

بیانات رهبری را درمورد شورای نگهبان مرور میکنیم تا بدانید خطر افرادی که در لباس انقلابی به این شورا تیکه میندازن و حمله میکنند از خطر مخالفین بیشتر است، چون مخالف خودش را مطیع رهبری تعریف نمیکند ولی این عزیزان خودشان را مطیع ترین افراد نسبت به رهبری معرفی میکنند ولی هرجا خلاف میلشان بود از رهبری تبعیت نمیکنند.

در حالیکه بارها گفتیم تبعیت جایی معنا دارد که خلاف میلت باشد وگرنه جایی که باب میلت باشد همه تبعیت میکنند. دقیقا اینا هم مثل اصلاح طلبان هستند فقط اسمشون انقلابی است، اصلاح طلبان هم در جاهایی از رهبری تبعیت نمیکنند. گرچه ما طبق بیانات امامین انقلاب هرکس را که معتقد به نظام جمهوری اسلامی و اصول باشد انقلابی میدانیم و انقلابی را در یک گروه خاص تعریف نمیکنیم.آقا وقتی رهبر شدند این جمله را فرمود: امام عزیزمان همیشه از شورای نگهبان حمایت میکرد.ایشان شورای نگهبان را بسیار بزرگ میدانستند و بارها در وصایا و بیاناتشان، بر اهمیت آن تأکید میکردند. من هم ان‌شاءاللَّه همان خط و راه را خواهم رفت.و تا الان بر همان قولی که داده بودند ایستادند که برخی بیانات ایشان را مرور میکنیم:شورای محترم نگهبان مورد اعتماد کامل ماست.یکی از غلط‌ترین کارها در زمینه انتخابات، حمله‌ی به شورای نگهبان است.

سازوکار انتخابات در کشور ما، سازوکار مستحکمی است. اینکه گوشه و کنار بعضیها اعتراضهائی میکنند، واقعاً غیر منطقی است؛ واقعاً بیجا است. حضور شورای نگهبان در قانون اساسی – که امام هم مکرر روی آن تأکید میکردند – حقیقتاً یک حضور مبارکی است.

تشخیص شورای نگهبان، تشخیص یک عده انسانهای عادل، بیطرف و بصیر نسبت به صلاحیتها است؛ این یک چیز مبارکی برای ما و برای همهی آحاد ملت است. بعد در بین این کسانی که تشخیص داده شد صالحند، مردم میگردند، تحقیق میکنند، از افراد میپرسند، از آدمهای مورد اعتماد سؤال میکنند، به سوابق نگاه میکنند، به شعارها نگاه میکنند، به حرفها و گفتهها نگاه میکنند، سپس تصمیمگیری میکنند.شورای محترم نگهبان صلاحیتهای افرادی را احراز میکند، بعضی را هم احراز نمیکند. …شورای نگهبان از لحاظ قانونی موظف است صلاحیتها را احراز کند؛ باید تشخیص بدهد، باید برسد به این که این صلاحیت وجود دارد. البته توصیه‌ی همیشگی ما این بوده است که سطح صلاحیتها را آنقدر بالا نبرند که یک عده‌ی معدودی ته آن بمانند. آنچه که موجب صلاحیت است، یک قدری سطح آن را باسماحت‌تر نگاه کنند.بعضیها به این نظارتهای شورای نگهبان و عوامل نظارتی معترضند. ممکن است اعتراضشان بجا و واقعاً درست هم باشد؛ منتها توجه کنیم که وقتی یک مقام مسئول قانونىِ مورد اعتماد تصمیمی گرفت، ما تسلیم باشیم. همه‌مان باید تبعیت کنیم. مثلاً مجلس یک قانونی را میگذراند؛ ممکن است من به آن قانون اعتراض داشته باشم، بگویم این قانون معیوب است؛ اما قانون است، باید بر طبقش عمل کنم. وقتی یک مقام مسئولی که مورد اعتماد هم هست – مثل شورای نگهبان – تصمیمی گرفت، بایستی تسلیم آن شد، باید تبعیت کرد.در انتخابات اختلاف و دعوا سر پیدا کردن صالح‌تر است.چون بالاخره حداقل صلاحیت‌ها را داشته است که شورای نگهبان به او مُهر تأیید زده است.افرادی که از تأیید شورای نگهبان عبور کرده‌اند، قانوناً صالحند. البته صلاحیتها یک اندازه نیست؛ صالح داریم، اصلح داریم؛ تشخیصها مختلف است؛ یکی چیزی را ملاک قرار میدهد و کسی را اصلح میداند و کسی چیز دیگر را ملاک قرار میدهد. اشکالی ندارد؛ اینها نباید موجب اختلاف شود.ما از ابتدای تشکیل شورای نگهبان، احساس می‌کردیم که این‌جا یک نقطه و مرکز حیاتی است. هرچه هم که می‌گذرد، این احساس بیشتر به وجود می‌آید. فکر می‌کنم هر کس که ناظر به اوضاع کشور باشد، همین را احساس می‌کند که شورای نگهبان یک مرکز اساسی و حیاتی برای اداره‌ی کشور و جهتگیری صحیح است.شورای نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه و ارگانی است كه انقلاب به نظام كشور بخشیده است.این‌که بعضی بایستند، این‌جا و آن‌جا به شورای نگهبان بد بگویند، کار خلافی کرده‌اند. ما نمیتوانیم بنشینیم تماشا کنیم که رسمیترین و اطمینان‌بخش‌ترین و مورد اعتمادترین دستگاههای نظام جمهوری اسلامی، به خاطر این‌که یک نفر عصبانی است – به‌حق یا به‌ناحق – مورد اهانت قرار بگیرد.

شورای نگهبان، ارگان تقریباً مقدسی است؛ زیرا بر اساس تقوا بنا شده است.درخانه اگرکس است یک حرف هم بس است چه بماند این همه تاکید، مشکل من این نیست که اینا به ما تهمت میزنند، تهش من یک آدم عادی هستم و بود نبودم تاثیری در کشور ندارد ولی این عزیزان به همه جاهای حیاتی به اسم انقلابیگری حمله میکنند و مردمی که میخواهند رای بدهند را از بالا تا پایین مایوس میکنند. مفسر واقعی انقلاب نه من هستم نه هیچکس دیگر، مفسر واقعی انقلاب ، رهبر انقلاب است، هرحرفی با نظر رهبری مخالف بود این گفتمان انقلاب نیست. یاعلی…

منبع: سایت رهبری.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر

  • رضا نوروزی جوینانی

    سلام … برادر عزیز راجع به کانال آقای دارابی و مسابقه‌ی کتابخوانی اینترنتی که گذاشتن صحبت دارم … همونطور که می‌دونید برا خاطر جوایز هنگفتی که گذاشتن خیلیا شرکت کردند … من و خانواده نیز کتابها را به مبلغ حدود 600.000 تومان خریدیم و شرکت کردیم … 2 کتاب اول را پاسخ دادیم ولی نتایج برامون قابل اطمینان نبود … خوب خونده بودیم ولی نتیجه دور از إنتظار بود و حتما رتبه‌ی بهتر داشتیم … در کتاب سوم از فرایند مسابقه مستند تهیه کردیم … در کمال تعجب حدس ما درست بود … تماما پاسخها را درست زده بودیم … ولی سایت إعلام نکرد … پاسخها رو با کتاب منطبق کردیم … چندین و چند بار زنگ زدم و إعتراض ولی محل نذاشتن … مستندات رو پرینت و براشون فرستادم و پاسخ ندادند … جناب دارابی رو پیدا کردم و توی پاکت گذاشتم بهش دادم ولی جواب ندادن … گذشته از گردش مالی که با این مسابقه دارن (30.000 نفر و هر دوره کتاب بیش از 600.000 تومان)، حس سرخوردگی برا بچه‌هامون که ما اینهمه تلاش کردیم ولی در هیچ کتابی برنده نشدیم … شما رو ضد ظلم و فساد شناختیم … به اندازه‌ی توان‌تان خواهشمندیم إعتراض ما رو به جایی و کسی برسونید … اگر خارج از کشور ایران بود قطعا بساط رو جمع کرده و ضرر و زیان مادی و معنوی مطالبه می‌شد … بفرمایید مستندات را نیز خواهم فرستاد خدمتتان …

    نشانی من درایتا؛
    @rezanowrouzi_javinani

    شماره تماس؛
    09359359353

    1402-12-12 در 11:27